2012. július 22., vasárnap

Régóta idegesít az, hogy weben nem tudok gondolatjelet írni. Eddig ha volt időm mindig kikeresgettek karaktertáblázatból, és bemásoltam. Lehet, hogy csak nekem nem esett le ilyen sokáig, de ha már én ekkora béna vagyok, akkor biztos van rajtam kívül még a földön olyan ember, akit ez zavart. Ugyan a helyesírásom iszonyatos, de ezekre azért csak megpróbálok odafigyelni.

A microsoft tud még meglepetéseket okozni, nekem legalább is. Tudjuk, hogy az Adobe-nál nagyon egyszerű a megoldás: Alt + Hyphen. Miért is lenne ennél bonyolultabb, ha úgy is sokszor van használva. Mac környezetben is hasonló: Option + Hyphen. Na most mindez a Windows csodálatos platformján így néz ki: Alt + 0150. 

Erről eszembe jut amikor tízévesen a Mortal Combattal játszottunk, és sorba kellett zongorázni a billentyűket egy-egy kombó előhívásához. Ugyan ez a helyzet, nyomva tartod az Alt gombot, és bepötyögöd a bűvös 0150 sorszámot, de CSAK a numerikus billentyűzeten működik. Na mi van akkor ha valakinek Laptopja van, és nincs rajt? De nem csak a lelkiismeretes magyarok szidhatnák a céget, az angolszászok is “megszívták”, nekik az emdash Mac-en Shift + Option + Hyphen, Windowson tök logikusan Alt + 0151 merész megoldás. A másik probléma az idézőjelben van, míg az Indesign a Shit + 2 gomb lenyomásával automatikusan gondolat elejére alulra rakja, végén pedig felülre, addig ez szeretett operációs rendszerünkben nem így van. Mindenhova csak ezt a "jelet" szúrja be, és elég idegesítő tud lenni, az ilyen tipománoknak mint én. A megoldás, szintén logikusan: Alt 0147 (ez az alsó, – illetve valami hasonló, mert hogy simán alul nincs is! ) Alt + 0148 (ez pedig a felső idézőjel) olyan érzete támad az embernek mintha, lyukkártyákkal b*szkurálódna még mindig, próbáljatok így helyesen írni egy darabig.

Volt már olyan megrendelőm, aki a 0 (nulla) helyett kis o-t használt, mert azt hitte, hogy a számtógép is olyan mint az írógép – persze az adatok tömve voltak 2011 05. 06. 17:00 és hasonló finomságokkal – ők akkor így, hogy írnának helyesen?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

írj csak bátran!