2012. augusztus 10., péntek

Nincs lehetetlen

Az egész valahogy úgy kezdődött, hogy nem tudok monitorról olvasni. Annyira nem, hogy mire ezt feltöltöm szinte 100% hogy találok itt is hibákat. Vagy nem.

Aztán úgy folytatódott, hogy megnéztem Stephen Hawking pár filmjét, annyira lenyűgözött, hogy egyből nekiálltam e-bookok után keresgélni. Majd ráakadtam erre

Letöltöttem és az első két sor után az mondtam, hogy baszki egy szót nem értek meg belőle, és nem azzal volt gond, hogy túl van fogalmazva. Egyszerűen olyan rémesen van tördelve, hogy az átlagosnál is jobban belefájdultak a szemeim. – Ha sokat olvasok monitoron akkor mindig szétégnek a retináim. Megpróbáltam kiásni a pdf-ből valahogy a szöveget, hogy majd gyorsan befolyatom valami dobozba, még az is jobb ennél. A következő lépést nem tudom hogy csináltam, de valahogy exportáltam egy txt-t, amiben minden sor után volt egy enter, később kitöröltettem mindet Indesignba, összesen 6235 alkalommal nyomta le az alkotó a return gombot. Nem tudom ki csinálta ezt a fájlt, de nagyon szidtam. Aztán már annyi időt öltem bele, hogy gondoltam megcsinálom könyvnek, mégis csak úgy az igazi. Tegnap délelőtt kezdtem és most ott tartok hogy a 213 oldalból, csináltam 144 oldalt, üres boxokkal ellátva az illusztrációknak.

Apropó illusztrációk, hát én ezeket vissza nem rakom bele! Akkor már megcsinálom azokat is! Valami ócska szkennelt dolgok lehetnek ezek, látom a rasztereket is a képekben. Erről meg az jut eszembe, hogy nem tudok itthon nyomtatni... jó lesz így ellenőrizni.

persze gyorsabb lett volna, ha keresek egy másikat...
nem ez a legrosszabb oldalpár az eredetiből
valahogy így néz majd ki

Mégjobban belegondolva, azthiszem nem is így kezdődött. Két napja láttam egy posztot a Mars roverről. Egy elég ronda háromdés modell volt valami vörös talajra fotosoppozva, de nem is ez volt a lényeg. Hanem, hogy megérkezett, és megkaptuk az első 200px x 200px-es bitmap fájlt, ami azt jelzi, hogy a talajon van. Volt hozzá egy link is. A lelkes kommentelők hada egyből belekezdett, hogy ez nem fotó. Majd a szemfülesebb észrevette a hozzátartozó linket is és folytatta a kedveskedést: “Mivan? a Názának nincs HD kamerája?” ... “Mi ez? Ez kamu! Biztos nincsenek is a Marson” stb stb. hasonló jóindulatú dolgok, persze nem értették meg, hogy az a bolygó csak néhány millió kilóméterre van és, annyira nem egyszerű nagyméretű képfájlokat visszalökni idehaza. Az meg pláne gondot okozott, hogy egészen véletlenül a “veszélykelkerülő kamera” tartalmazza a “kamera” szót.
Aztán innen elnavigáltam a Nasa Marskutatós weboldalára, elég érdekes. Tudtátok, hogy gravírozott formában kijuttathatta volna akárki a nevét? A Magyarok közül, ha jól emlékszem 800 emberé ott is virít a kis lemezen. Na, ha így kezdtem volna még unalmasabb lett volna ez a poszt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

írj csak bátran!